GEBELİK VE DİŞ SAĞLIĞI

Gebelikte diş eti hastalıkları, diş sallanması, diş çürükleri ve diş kayıpları görülme oranı artar. Bunun en önemli sebebi artan mide asiditesi ve mide öz suyunun ağza geldiği gebeliğin ilk üç ayından sonraki dönemler ile bulantı ve kusmanın yaşandığı ilk 1 aylık dönemlerdir. Gebelikte fark edilen diş ve diş eti sıkıntıları doktorla hemen paylaşılmalıdır. Özellikle şekerli atıştırmalıklardan uzak durulmalı ve günde en az iki kez dişler fırçalanmalıdır. Özellikle bulantı kusma sonrasında ağız önce su ile çalkalanmalı ve dişler mideden gelen asitli sıvı ile yumuşadığından dişleri fırçalamak için en az yarım saat beklenmelidir. Tedavi edilmeyen diş eti hastalıklarında bakteriler yüzeyde plak oluşturur ve yaydıkları toksinlerle diş eti ve kemiğe zarar verirler. Bu da dişlerde sallanmaya, diş çürüklerine, diş kayıplarına ve hatta bakteriyemiye yol açabilir. En yanlış bilinen durum ise gebelikte diş müdahalesinin yapılamayacağı düşüncesidir. Halbuki gebelikte yaşanan diş ve diş eti problemleri gebeliğin haftasına bakılmaksızın kadın doğum ve diş doktorunun ortak değerlendirmeleriyle çözülebilir. Uygun antibiyotik kullanımı veya göbek ve boynun özel önlüklerle kapatılarak diş röntgeninin çekilmesinde, bazı lokal anestetiklerin kullanımında sakınca yoktur. Hatta problemin bekletilmesi daha büyük sorulara yol açabilmektedir.

Etiketler:   GEBELİK VE DİŞ SAĞLIĞI