LEVONORGESTRELLI RAHİM İÇİ ARAÇ SİSTEMİ

Levonorgestrelli intrauterin sistem de T-şekillidir ve çubuğun üzerinde levonorgestrel ihtiva eden bir polidimetilsiloksan kovan içerir. Levonorgestrel intrauterin sistem ve bakırlı RİA nın benzer birincil etki mekanizmaları vardır. Bu etkilere ek olarak, levonorgestrelli intrauterin sistem, endometriyumun baskılanmasına neden olur ve servikal mukus miktarını ve viskozitesini değiştirir. Çoğu kadın normal ovulasyonunu yaşar ancak hormonun endometriuma lokal baskılayıcı etkisinden dolayı adet miktarı çok az veya sıfıra düşer. Levonorgestrel intrauterin sistem FDA kullanım 5 yıla kadar onaylanmıştır, ancak hormonal etki mekanizması 3 yıldır. En sık yan etkileri baş ağrısı, mide bulantısı, göğüslerde hassasiyet, depresyon ve kist oluşumu gibi hormonlarla ilgili etkilerdir.

LNG RIA kontraendikasyonları:

Gebelik veya gebelik  kuşkusu, uterin kavitenin bozulmasına  yol açan edinsel veya konjenital uterus anomalilieri,  acut  pelvik enfeksiyon varlığı, postpartum endometrit veya son 3 ay içinde septik düşük öyküsü, kuşkulu servikal veya endometrial  neoplazi veya tani konulamamış pap smear, sebebi bilinmeyen vajinal kanama, tedavi edilmemiş alt genital yol  enfeksiyonları, akut karaciğer hastalığı veya tümörü, bilinen yada  kuşkulu meme kanseri, daha önceki RIA’nın çıkarılmamış olması, dış gebelik öyküsü, LNG RIA’nın bileşenlerine karşı bilinen aşırı duyarlılık.